Snabbfixade örhängen

De första hade jag gjort tidigare, men de övriga gjorde jag medan jag var på utställningen förra helgen. Jag var ju tvungen ta med lite pysselmaterial, för jag blir så rastlös av att bara sitta och titta ...
Ett par blåvita och ett par rosa örhängen med pandorapärlor av akryl och kristallrondeller. De blåvita satte jag på de stora knoppinnarna och med stora pärlhattar (phts100) och ett par mindre (phts75). Eftersom pandorapärlorna har väldigt stora hål (4-5mm) så behövdes det något som fyllde ut, så inte pinnarna vinglade så mycket. För detta satte jag stavpärlor (som råkade var precis lagom långa också) på pinnarna och sedan pandorapärlorna utanpå.
 Till de rosa använde jag pinnar med små knoppar och så kompletterade jag med daisies i olika storlekar. De här blev lite vingliga trots stavpärlor, så det var nog bättre med de stora pärlhattarna som håller om lite grann.
 Här har jag använt ett par pärlramar och i dem satte jag 10mm pärlor. Och så är det 4mm pärlor och kristallrondeller. Samma knoppinnar som på de rosa.
 Strasspärlor i silver och ljusblått (10mm), med små daisies och 4mm pärlor, på knoppinnar. Jag ska uppdatera inlägget om strasspärlorna - jag har några nya färger.
Bärpärlor och kristalldroppar. Jag satte bären på öglepinnar och lät pinnarna behålla sin längd, så bären hänger en bit ner. återkommer strax med nytt inlägg om dessa.

Read Comments

0 kommentarer: