26 maj 2011

Makraméarmband med stor pärla

 Jag har ett gäng stora glaspärlor i olika udda modeller och satt och filurade med dem och plockade ut den här med mönster i grönt och orange. Att det blev just den berodde på att jag hade en påse med träpärlor inom räckhåll också, och där fanns några i matchande färger. Med ett par stora pärlhattar knöt jag pärlorna på en bomullstråd och tänkte göra ett halsband. Men jag hade ingen aning om hur jag skulle fortsätta. Det kändes lite fjuttigt med bara bomullstråden så jag knöt på en nylontråd och började makraméknyta. Och det blev ju genast mer rejält - men inte orkade jag knyta ett helt halsband på det viset, så då fick det bli ett armband. Till låsknapp använde jag också en pärlhatt.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...