25 maj 2011

Pappersrosor

I väntan på att jag ska får några regnbågsrosor (kanske på min 100-årsdag?), så sökte jag efter hur man gör pappersrosor. På Craft, Life & Laughs hittade jag denna tutorial som kan resultera i en sån här ros.
Och det är ju inget som hindrar att man använder papper i olika färger, eller hur ...? Jag har ju papper i en massa färger, så nu måste jag ju göra några ... Ännu en sak på min att-göra-lista ... Fast just nu borde jag kanske samla ihop katterna (undrar om de är ute bägge två?) och gå och lägga mig ...

2 kommentarer:

haggalen sa...

Vilken fin ros.Jag har en massa färgade papper som väntar på att bli använda. Jag är en ny bloggare som också brinner för skapande i alla former. läs gärna min blogg :)

Miris Skaparlusta sa...

Jag har kollat din blogg och du har verkligen kreativa idéer!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...