23 maj 2011

Ryska dockor - matryoshkahängen

Jag gillar ryska dockor och har en liten samling sådana. Och jag har tittat efter såna här porslinspärlor föreställande en liten matryoshka. Nu har jag fått tag i dessa, där pärlorna redan är monterade som hängen. Man kan förstås demontera hänget om man vill använda pärlan på något annat sätt.
Jag har två av varje färg - lila. grön, svart, ljusblå, röd/svart, grå, vit, rosa och beige. Själva pärlan är ca 25mm hög och hela hänget ca 43mm. De kostar 8 kr/st. Här är min samling av trädockor.
 Jag har tagit ut en del av de inre dockorna så man kan se dom.
Längst fram på den här bilden står en som är lite annorlunda, med ett mer kinesiskt utseende.

1 kommentar:

Nadine sa...

Hej undrar vart du fått tag i dom små ryska dockor hängena? Skulle gärna ge ett halsband till min mamma, du kan mejla mig på nadinecannert@gmail.com! Glada hälsningar Nadine

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...