22 maj 2011

Två armband i olika stil

De här armbanden var det ett tag sedan jag gjorde, har bara inte kommit ihåg att visa dom. Det här första består av en fuskmockarem inflätad med ringar (som inte är öppningsbara). Hur man gör syns nog ganska bra på bilden nedan. Ringarna är 9mm stora och kostar 50 öre/st (25 st/8 kr) . Mitt på remmen satte jag en stor akrylpärla som faktiskt har så stort hål så att remmen går igenom. Ett klolås av större modell avslurat armbandet.

Här har jag trätt kristallpärlor och klarblå pärlor med guldrandning, på en smyckewire. Tråden är dubbel och ändarna träddes från båda hållen genom kristallpärlorna men från ett håll genom de andra. På det viset ligger pärlorna inte mot varann utan de blir liksom lite svävande. Till detta armband använde jag ett knäpplås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...