Diverse nya akrylpärlor

 Fina kristalliknande droppar med snedskuren nederkant. De är 20x11mm stora och kostar 2 kr/st. Jag har bara två av vardera färgen och jag gjorde ett par örhängen av de ljusrosa som syns längst upp på bilden.
 Jag satte klämfästen i dropparna och använde bindringar för att fästa dem i örkrokarna. Några andra akrylprismor finns här och här.
 Inte blåbär direkt men nån slags bärliknande blåa pärlor är det. Riktigt coola med skimrande iriserande effekt. De är 14mm stora och kostar 2,50/st.
 Vita och röda bär, mindre än de blå (8-9mm) men med samma iriserande skimmer. De kostar 1,50/st.
Uppdatering 110522: Mer bärpärlor i flera färger finns nu.
 Lila transparenta discobollar av akryl. De är 8mm stora och kostar bara 50 öre/st.
 Pärlor med antik look. De ser ut som de är snidade av sten eller ben. Jag har bara två av vardera färgen och de är ca 13x11mm stora och kostar 2,50/st.
 De här ser ju ut som stenar som legat länge och blivit bevuxna med lavar (fast mönstret är egentligen guldfärgat). De är ca 12x16mm och kostar 1,50/st.
Mörkröda blanka pärlor i lite oregelbunden form, ca 11-14mm stora. De kostar 1 kr/st.
Alla pärlor ovan har tillräckligt stort hål för 1mm tråd.
 Små frostade kjolar, ca 10x10mm i åtta färger i varierande antal. De kostar 1 kr/st. Större varianter finns också.
Blanka halvtransparenta gröna löv, ca 20x8mm stora. Hålet i övre änden är litet men en tunn bindring kan gå in, annars får man använda bara en tråd för att fästa löven. De kostar 1 kr/st.
Jag lyckades i alla fall få några löv på bindringar, två eller tre på samma. Blomkjolarna gjorde jag till hängen med hattpinnar och vita små pärlor. Jag band ihop en klase av flera blommor och några lövknippen till en större klase som jag satte på en grön mockarem. Sen satte jag ett par mindre buketter av 2-3 blad och en blomma, på vardera sidan och knöt fast dem så de komme en liten bit ifrån den större buketten.
 Mirakelpärlor i droppform och ovala (risform). Dropparna är ca 15x8mm stora och de risformade 11x7mm, och båda kostar 2 kr/st.
Runda mirakelpärlor i olika storlekar hittar du här.
 Transparenta med en opak kärna är dessa pärlor med kantig form, 10x10mm stora. De kostar 1 kr/st.
De här dropparna ser ut som om de är mjuka och gjorda av gummi med den där matta ytan, men de är hårda. De är 10mm
 Ungefär samma färger men lite mer blanka har dessa propellerpärlor. De är 10mm stora och kostar bara 20 öre/st.

Kongopärlor i metallicfärger (grå, cerise, blekgrön, dimblå, violett, ). De är ca 7mm stora och har, som du ser, rejält stora hål. Priset är dock ganska litet, endast 20 öre/st.

Fler akrylpärlor och hängen hittar du bl. a. här:
- rektangulära hängen
- stora droppar med silverbaksida
- karamelliga hjärtan
- färgglada pärlor och länkar
- stora färgstarka pärlor
- stora transparenta pärlor
- transparenta trådvirade
- turkosa tärningar
- regnbågsskimrande hängen
- metallicblommor
- krysspärlor
- små läckra pärlor

Read Comments

0 kommentarer: