24 maj 2011

Sybloggar

Eftersom jag nu har slutat göra smycken (vit lögn trallala), och jag verkligen verkligen vill komma igång med att sy, så ska jag leta efter lite sybloggar att inspireras av. Här är Monicas syblogg, där jag speciellt blev inspirerad av detta:
Och den här väskan ... Hur cool som helst!
Det var bara ett par smakprov, kolla mer själv!
Och en sak som jag verkligen verkligen verkligen borde ta tag i det är maskinbroderi. Jag har ju både symaskin och dataprogram för detta - och tråd också - så det gäller bara att komma förbi den där rädd-för-att-det-ska-jäklas-ångesten. Det var nämligen en del strul i början, men jag kom ju på vad det berodde på (undertråden var inte rätt fixad), så "get over it", som man säger. Och så hittade jag nu en blogg med en hel del maskinbroderi, nämligen "Mina Quiltar & lite annat......". Den här damen broderad på en t-shirt var ju festlig ...
Jag har ju bara tre inlägg under etiketten Maskinbroderi än så länge, så där behövs det ju fyllas på. Och just nu fick jag en idé - matryoshka. Sydda, broderade, dekorerade dockor ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...