Odla regnbågsfärgade rosor

Är detta möjligt, eller ...?

Enligt texten på sidan (Pickchur) där jag lånat bilderna så ska man kunna åstadkomma detta. Man utgår från vita (eller åtminstone ljusa) blommor, splittar stjälken och låter varje del suga upp vatten med olika färger. Det är alltså så att varje blomblad har sin egen vattenledning. Funkar med andra blommor också. Jag trodde först att det var fejkade foton, men rosorna  finns tydligen att köpa! De kallas Happy Roses för man blir så glad av att se dom! Prislappen blir man kanske minder glad av - de är garanterat svindyra! Men man kah ju titta på bilderna gratis i alla fall. Och här är en video på Youtube där man ser en ros färgas. Och någon hittade ett par buketter i Japan.
Det finns en artikel om dem på Wikipedia också.
Jag vill ha såna här rosor!!! Undrar vad det är för färg som används??

Read Comments

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade sådana rosor på ica kvantum i värnamo 35 kr st inte så farligt som jag trodde först,, men ska man köpa ett dussin så blir det ju några hundra spänn mvh eleonore

Miris Skaparlusta sa...

Ja, 35 kr var ju överkomligt, om man som sagt inte ska ha så många. Jag har aldrig sett några, men jag inte letat heller. Jag har en kompis som bor nära Ica Kvantum i Skellefteå, får be honom kolla om dom finns där - och tipsa om att jag gärna vill ha en, hehe!