Halskedjor med strasspärlor

Ett par halsband med strasspärlor som jag inte visat, hittade jag bland bilderna nu också. Båda har de vinfärgade strasspärlorna som ingrediens, sen är det lite olika metalldetaljer och några andra pärlor.
Det här halsbandet har en kristalldroppe och ett par rondeller. Sen är det lite kedjor av olika slag. Och ett toggle-lås.
Här är det två olika kedjor som jag gjort med lite större icke öppningsbara ringar (t.v.) och med splitringar (t.h.) sammanlänkade med bindringar. En handgjord kedja likande den högra kedjan använde jag också till ett par armband. Den vänstra och även de ovala länkarna användes också till halsbandet med en ljusblå pärlblomma.
Några ovala länkdelar och en färdig silverkedja ingår också. (Är det nån mer än jag själv som märkt att om man söker på ordet "silverkedjor" på bloggen så hittar man inte inlägget som heter just "silverkedjor"? Det är mycket märkligt. Däremot kommer ett tidigare inlägg om silverkedjor upp - men det har jag tagit bort, så det borde inte bli nån träff på det. Irriterande! Över huvud taget är sökfunktionen ganska bristfällig tycker jag. Men jag länkar alltid till den nya sidan så det går ju att hitta den vägen, eller om man går in på etiketten Kedjor.
Jag har satt pärlorna på öglepinnar. På vardera sidan om rondellerna är det en pärlhatt (phs60B).

Nästa halsband är enklare men med fler pärlor - rosa rondeller och krackelerade glaspärlor. De krackelerade har jag visst glömt att visa också, de finns i flera färger och storlekar (läggs till "att-göra"-listan). Och så är det ett glashjärta med virvlar som hänge.
Alla pärlor är monterade på öglepinnar och hoplänkade med bitar av en kedja (nr 12 tror jag).

Read Comments

0 kommentarer: