Silverkedjor

Äntligen dags för kedjorna. Jag tar silverfärgade och guldfärgade för sig och så ett inlägg med övriga. De gamla inläggen ligger kvar ett tag eftersom jag länkat till dom i andra inlägg - så om du klickar på en länk till silverfärgade kedjor i ett smyckeinlägg, kanske du inte hamnar här utan i det gamla inlägget. Jag får gå igenom och ändra länkarna, men det tar ju lite tid. Jag har numrerat kedjorna, och ska försöka få in bilderna så de nyaste kommer överst.
Kedja Nr 28. Längder på ca 45 cm utan lås (sitter ihop med en bindring som syns på bilden). Länkarna är ca 3x2mm stora. Pris 5 kr/längd.
 Kedja Nr 27 - en supersnygg silvrig kedja med dubbla länkar.
Länkarna är mönstrade på ena sidan och kedjan är hopsatt så att varannat länkpar är mönstrat och varannat slätt. Länkarna är 10x7mm stora. Denna kedja kostar 7 kr/dm

Nr 24. Stora runda länkar 6mm, ljust silvrig. 6 kr/dm. 
Nr 25. Mer stål än silvefärgad. Två olika länkar 9x4mm + 4,5x5,5. Den mindre är mönstrad. 5 kr/dm.
Nr 26. Silvrig med 3x4mm stora länkar. 3 kr/dm.

Kedja med snygga "randiga" länkar, ca 4x3mm stora. 4 kr/dm.

Fin högsilvrig ärtlänk - 3mm. 4 kr/dm.

Mer stålfärgad kedja med ganska stora länkar - 8x5mm. 5 kr/dm.

Supersnygg silverkedja med dubbla länkar. Länkarna är 5x6mm stora och kedjan kostar 4 kr/dm.

Nr 19, med länkar 3x2,5mm, kostar 2,50/dm. Kan köpas i färdiga 1 metersbitar för 20 kr/st.

Nr 18, länkar 4,5x3mm - 2 kr/dm.
  
Nr 16, länkar 7x4mm - 4 kr/dm.
Nr 17, länkar 6x4mm - 4 kr/dm.

Nr 13, länkar 4mm randiga på båda sidor - 5 kr/dm.
Nr 14, länkar 7mm, möstrade på ena sidan - 7 kr/dm.
Nr 15, länkar 6x5mm, mönstrade på utsidan - 6 kr/dm.

Nr 11, ovala länkar 6,5x4mm, åttor 6,5x3mm  - 5 kr/dm.
Nr 12, länkar 3,5x3mm  - 2,50/dm.

Två kedjor med mönstrade länkar, en ljus (Nr 9)och en mörkare (Nr 10). Länkarna är ca 4x3mm. Priset är 4 kr/dm.

Ljust silverfärgad kedja (Nr 8) med 8x5mm stora länkar - perfekt till berlockarmband eller halsband med flera hängen, som det här med snäckskal eller det med prismahängen. Denna kedja kostar 4 kr/dm

Nr 4. - 11x10mm - 6 kr/dm.  Nr 5. - 9x5mm - 5 kr/dm

Nr 6. Stora länken 6mm + 3 st små som är 8mm tillsammans - 3 kr/dm (lite mörkare färg och lite mindre länkar än nr 2).
Nr 7. - 4mm ärtlänk - 4 kr/dm.

Nr 1. - 4mm runda länkar - Slutsåld
Nr 2. - 10mm + 3 st 4mm - 3 kr/dm
Nr 3. - 8 mm länkar - 3 kr/dm
Den här maffiga kedjan hittar du här.

Read Comments

2 kommentarer:

Sinikka Mäkelä sa...

Hej, jag undrar var kan man köpa silverkedja nr3 3kr/dm och kedja nr 10?
Vänligen!
Sinikka Mäkelä

Miris Skaparlusta sa...

Hej Sinikka (och alla andra som kan ha frågor om detta). Jag har sökt men inte hitta dessa kedjor nånstans nu. Det var ju flera år sedan jag köpte dessa. När det gäller smyckematerial så har jag köpt nästan allt på Ebay och det är där jag rekommenderar att man söker. Här är en direktlänk till Kedjor på Ebay.
Om du inte har köpt från Ebay förut, så har jag några råd och tips. Först måste man ju ha ett ebay-konto och ett paypal-konto. När man söker kan man välja inom vilken kategori varan tillhör. Den sökning jag länkat till ligger i kategorin "jewelry findings" där man hittar allt i metall för smyckeskapandet (det finns också underkategorier där). Ska man söka allt inom smycketillverkning, t.ex. pärlor, kan man gå ett steg upp till "Beads and jewelry making". Man kan köpa till fast pris eller buda på auktion. Längst upp i listan kan man välja om man bara vill se det ena eller andra.
Längre ner i vänsterkolumnen hittar man "Delivery options". Jag rekommenderar att man alltid söker med "Free international shipping" förbockat, så hittar man bara det som är fraktfritt och slipper riskera att köpa något från t.ex. USA, då det blir svindyr frakt. Från Kina och Hongkong är det oftast fraktfritt. Leveranstid från Kina ca 4 veckor, från Hongkong 2 veckor, men det kan variera.
Jag kan rekommendera att köpa smyckematerial på Ebay. Det finns hur mycket som helst och är billigt. Ytterst sällan att det blir något problem, men skulle ett paket inte komma fram så kontaktar man säljaren och får tillbaks pengarna, eller eventuellt att dom kan skicka på nytt.