Armband med kedjor och pärlor

Jag hittade den här idén nånstans (minns tyvärr inte var). Det var ett armband med en sträng pärlor och tre kedjor. Det knöts ihop med ett sidenband, men eftersom det inte är så lätt att åstadkomma en rosett med en hand och man kanske inte alltid har nån till hjälp, så fick mitt armband ett lås och så satte jag bara fast en rosett.



Det är vita vaxade glaspärlor 6mm. Vilken kedja jag använde är jag inte riktigt säker på, det kanske är nr 9. Låset är det nya knäpplåset, och så satte jag dit en hand made-berlock. Jag använde några bindringa och splitringar för att montera ihop allt.
Eftersom det var både enkelt och inspirerande att göra det här armbandet, så har jag gjort två till.
Jag råkade av misstag beställa en stor påse med splitringar (såna där som ser ut som små nyckelringar) och eftersom de är nästan omöjliga att öppna så har de ju en mer begränsad användbarhet. Men tillsammans med bindringar så kan man ju länka ihop dom till en kedja - och det satt jag och pysslade med medan Gunilla gjorde sitt magnetarmband. Men jag kände inte för att göra hur lång kedja som helst och då kom jag på att jag skulle göra ett till sånt där armband.

 Till detta valde jag blåskimrande kristallrondeller och små silverkulor. Och så hittade jag ett par "stuvbitar" av olika kedjor (nr 18 och 16) - den hemgjorda kedjan är närmast pärlorna på den här bilden. Jag gjorde ingen rosett på detta, men det har en förlängningskedja och ett klolås.
Gunilla fick vara arm-mannekäng ...
Idag gjorde jag ännu ett, denna gång med olikfärgade kedjor och cat's eye-pärlor.

Här är det en likadan hemgjord kedja och nr 18, plus en guldkedja (jag har inte fått till ett komplett inlägg med guldkedjor, men här är några). Och den nya kedjan i mörk koppar. Förutom cats'e eyepärlorna är det också 4mm vaxade glaspärlor. Jag har cat's eyepärlor i olika storlekar, de här är 6mm. Små mellandelar (daisies) mellan pärlorna (just dessa har inte kommit med än). Det här armbandet har ett kopparfärgat klolås och en stjärnberlock som det står "Just for You" på.
Nu ska jag gå och lägga mej, så jag orkar träffa tandläkarn i morgon ... Go´natt!

Read Comments

0 kommentarer: