24 juni 2010

Vaxad bomullstråd i många färger och två tjocklekar


Det är ju populärt med svart vaxad tråd till makramé-armband, men varför inte pröva med lite mer färg. Nu har jag fått hem de här du ser på bilderna. Övre bilden visar en tjockare tråd (3mm) som kanske passar bäst att göra halsremmar av, som alternativ till läderremmar, eventuellt flätade. Färgerna är: dimgrön, ljuslila, olivgrön, blekblå, aprikos, svart, aubergine, röd, gul, skogsgrön och priset är 4 kr/m.
På nedre bilden ser du den tunnare tråden som är bara 0,6mm och därför ger möjlighet att använda många fler pärlor än den svarta 1mm tråden. Färgerna är: ljusturkos, blågrå, pistagegrön, skogsgrön, röd, ljuslila, gul, dimblå, olivgrön, svart. Priset är samma som för den svarta 1mm tråden, alltså 2 kr/m.
Förutom svart 1mm har jag också en mörklila/aubergine och turkos.
Uppdatering 120716: Nu också vit.

2 kommentarer:

Menima sa...

Hejsan! Kan man köpa/beställa tråd av dig? Är mycket intresserad om just de gröna nyanserna finns i den tunna varianten. Hur får man tag på dig? du skulle väll kunna svara på min blogg http://menima.blogg.se/ är så sjukt pyssel sugen nu <3

Anonym sa...

Jag undrar samma sak som Menima ovanför.
Såg på dina awards att du pratade om din "butik", du råkar inte ha en onlinelänk till din butik?
Väldigt fina färger på makrame armbanden, du kan väl höra av dig?

/Malin (malin_svantesson8@hotmail.com)

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...