28 dec. 2011

Pysselkvällen före smällen

Den där onsdagskvällen den 14/12 började ju ändå trevligt med ett gäng "tanter" och en tjej som heter Tindra som var här och pysslade. Nu har jag äntligen lyckats fixa till några bilder från eventet. Jag har inte tillgång till min ordinarie dator och bildbehandlingsprogram (den är på övervåningen och jag orkar inte kravla mig upp med klumpfoten), och en del bilder togs inte under bästa förhållande, så det är lite halvdant med bildkvalitén.
Men här är några bilder ändå.
 En hel del hängen blev det, och lite annat ...
 Tindra gjorde en värmeljuslampa som blev så här fin med lila och turkost silkespapper, glittrigt band och lite "bling".
 Örhängen med jättestora akrylpärlor (finns också svarta och ljusblå) var det första Tindra gjorde.
 Sen gjorde hon ett set med änglaörhängen och ett halsbandshänge av ett större silverfoilhjärta.
 Ett par armband hann hon med också, med sammetspärlor. En och annan blev nog glad över sina julklappar från Tindra (som förresten själv fyllde nio år dagen efter pysselkvällen - grattis i efterskott!)
 En dålig bild, men ett snyggt arband gjorde någon som jag tyvärr missade namnet på. Ett armband av tjockare bomullstråd med togglelås är stomme. Pärlorna som ser ut som tibetsilver är av akryl och har stora hål så dom gick att trä på armbandet. Sen knöts det makramé av vaxad bomullstråd.
 Änglahängen av glashjärtan med virvelmönster, pärlhattar och vingar förstås. De är monterade på pinnar med stor knopp. Små hängefästen som remmarna är trädda genom.
 Örhängesänglarna har lite mindre silverfoilhjärtan. Här är också ett halsband med en större berlockängel på en flätad rem.
 Ett läckert hänge av olika metalldelar (rund och hjärtformad, löv, hängefäste) och några små pärlor.
 De här hängena med turkos resp. svart halvpärla (finns också röd) har en bågformad nedre del med flera öglor. Samma tibetsilverlöv som det andra hänget och mirakelpärlor har använts.
Ett par örhängen av silvertaggbollar, och en nyckelring med en stor glittrig akrylpärla.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...