Kladdkaka

Tim frågade härom kvällen om jag hade ingredienser till kladdkaka. Och det hade jag, förutom att det behövdes nåt till ägg. Han var och handlade i går så då fanns allt som behövdes, och igår kväll bakade han kladdkakan. Tim är väl mer princesstårtatypen, men han förstår ju att en enbent mamma behöver kladdkaka.

Vi hade ingen grädde men däremot gräddglass, och hallon (så då blev det ju nästan nyttigt). Mummmmsigt var det! Jag ska smaska i mig en portion i kväll också. Och i morgon ....
Själv har jag aldrig bakat en kladdkaka, men det är ju inte så svårt, och massor av kladdkakerecept finns här. Inte kokar jag risgrynsgröt heller (jag köper såna där korvar med färdig gröt), men Tim hade med sig grötriset och kokade gröt igår också - tänk att jag har en så huslig son, jag som är totalt ohuslig!

Read Comments

2 kommentarer:

Eva sa...

Så skönt att du har din son hos dig, han verkar vara en riktig pärla i köket. En god fortsättning till dig från mig. PS jag köper färdigt grötris jag också DS

Miris Skaparlusta sa...

Ja, tänk vilken tur att barnen ibland inte alls blir som man själv är!
En god fortsättning till dig själv - nu har vi ju överlevt julen i alla fall!