16 nov. 2011

Taggiga silverbollar

Dom är taggiga men inte stickiga, dessa silverbollar.

 De är ca 16mm stora och har inget direkt hål genom, utan man får sticka in pinnen eller nålen eller vajern och lirka sig fram genom bollen. Det går ganska bra ändå, fast man kan komma lite snett och får ta om.
 Dom är mycket silvriga, mer än bilden visar, och de kostar 3 kr/st.
 Jag gjorde ett rätt knasigt halsband av silverbollarna och kompletterade med några vita glaspärlor med lite kantig form (nya som jag inte hunnit visa än). Jag trädde på smyckewire som jag lirkade genom bollarna och avslutade med splitringar som jag sen fäste kedjan i.
 Jag gjorde också ett par enkla örhängen med långa kedjor. Till dom använde jag pinnar med liten knopp som jag stack genom bollen.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...