4 aug. 2010

Gör egna berlockarmband

Ett gäng handgjorda armband att sätta ormlänksberlocker på som alternativ till de flätade eller de släta läderarmbanden. Berlocker hittar du här och här - och fler är på ingång.
Jag gjorde dessa av den tjocka vaxade bomullstråden och de hjärtformade toggle-låsen. Remavsluten/fästena som limmas och kläms fast på remänden finns här. Ett litet klolås och en bindring behövs också.
Vill du göra armbandet själv blir materialkostnaden endast 8,50. Om du vill köpa något av de färdiga så kostar de 15 kr.
Vill du ha metallarmband finns några fyrkantiga och jag har några vanliga ormlänksarmband också men dem har jag visst glömt lägga upp.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...