4 aug. 2010

Sammetspärlor!


De här pärlorna är kanske inte söta (som nyckelpigorna och de blåblommiga porslinshjärtana), men de är i alla fall mjuka! På närbilden syns det att de har en luden yta, som sammet. I övrigt är de fasta i formen (det är bara en väldigt kort men tät lugg), ca 12mm stora och åtminstone 1mm stort hål. Jag köpte de här svarta på prov för att se hur de var, men de finns i några andra färger också (röd, ljusblå, ljusrosa, cerise, grå och en rosalila variant), så skulle du vilja ha någon av dessa färger kan jag nog skaffa hem några. Priset på dessa är 1,50/st.
Uppdatering 27/5: Jag har nu också mörklila och hallonröda sammetspärlor - samma storlek och pris.
Armband gjorda med sammetspärlor och diverse mellandelar, på elastisk tråd.

Uppdatering 110604: Fler färger - pistagegrön, ljusblå, kungsblå, röd och orange.
Uppdatering  120602: Ljuslila runda och hjärtformade i olika färger.
Dessa armband kan du titta närmare på här.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...