Gott Nytt År!

Nu är det väl meningen att man ska summera året som gått, och kanske lägga upp planer för det kommande året - då man verkligen ska göra allt som man hade tänkt göra i år men som aldrig blev av (återvinning av nyårslöften?) ...
När jag bröt fotleden för drygt två veckor sedan och insåg att det inte skulle bli så mycket gjort de närmaste veckorna, och allt jag skjutit upp skulle skjutas upp ännu längre, så tänkte jag att när jag åter står på mina båda ben, då ska jag verkligen ta tag i min uppskjutarsjuka och bli en ordningsam människa. Det kanske var den läxan jag behövde (och en del andra insikter). Men jag tänker inte lova någonting - även om jag slog skallen lite grann i dörren så orsakade det knappast någon personlighetsförändring och mina fotknölar har sällan haft något att säga till om, så ...
Det är alltså nyårsafton och jag sitter i soffan.  Ziggy och Stella ligger hoprullade i respektive den andra soffan och på översta hyllan i klätterträdet. Tim har åkt till stan för att fira nyår med kompisar. Hur trist det än kan verka, så är det så här jag brukar tillbringa nyårsafton - jag är en obotlig enstöring som trivs alldeles förträffligt med att sitta för mig själv och umgås med mina olika jag (den introverta analytiska forskaren/filosofen, den rabiata verbala samhällskritikern och den naiva kreativa och impulsiva drömmaren).

Oavsett hur ni, alla mina kunder, vänner, grannar, familj och tillfälligt förbipasserande, firar nyår, så önskar jag er alla ett
GOTT NYTT ÅR!

Kram till er alla från Miri!

Read Comments

3 kommentarer:

Susanne sa...

Gott Nytt År! Ser fram emot ett nytt år och hoppas att du snart börjar repa dig från din skada i foten.
Kram Susanne

P.S Jag har lite dåligt samvete att jag ännu inte har beställt några saker från dig som jag frågade efter. Men har sparat ditt mail, så det kommer eventuellt en beställning längre fram D:

farmor ankus sa...

Jag hoppas din julhelg och nyåret varit bra och trevligt trots att foten inte var bra.
Ha det gott
kram

Miris Skaparlusta sa...

Jag har haft det väldigt lugnt och skönt och utövat nån sorts mindfullness - jag lever i slow motion, gör allt med osedvanlig eftertänksamhet och övar mig på tålamod.
Kram på er!