Lekterapi

Jag var ju inte inlagd så länge på lasarettet så jag fick gå på lekterapi - kanske finns det åldersgräns för detta, eller räcker det med att man är barnslig?
Och inte tar jag mig ner till butiken (det går väl om jag absolut skulle vilja, men det blir rätt jobbigt), men jag fick några nya saker med posten förra veckan, så där hade jag lite jag kunde börja pyssla med. Det var nya pärlor och mellandelar och även hattpinnar, så det fanns ju material till några örhängen faktiskt. Tim fick gå ner och hämta behövliga verktyg och örkrokar, och sen kunde jag ha lite lekterapi på egen hand.

 Jag får återkomma senare med mer info om pärlorna och mellandelarna, men här är lila transparenta glaspärlor och blå kubpärlor med en pläterad sida.
Små fina nya mellandelar/daisies mellan varje kubpärla. Så här ser dom ut:
Samma mellandelar plus strassrondeller i två storlekar.
Och så hade jag beställt fler färger av akrylrispärlorna som jag hade i turkos sen tidigare. Nu har jag vita, orange, lila och ljusrosa också. De fanns i fler färger och jag hade gärna velat ha alla, men det blev för dyrt att köpa alla på en gång, det blir nog en ny beställning senare.
Dom vita kombinerade jag med de nya klarblå glaspärlorna och samma mellandelar och rondeller som de andra örhängena.
 Jag fick också nya blodröda pärlor som passade med de orange rispärlorna.
Sen fick jag inte ihop något mer. Men då kom jag ihåg att jag packat ihop allt jag hade på pysselbordet i butiken i en låda, för att få undan på bordet när pysselgänget skulle komma den där onsdagen. Så då kunde jag ju be Tim att ta upp hela lådan - enklare än att ha honom till att ränna runt och leta efter enskilda pärlor och annat, särskilt som jag inte riktigt vet vad jag vill ha.
Så då fick jag lite mer att välja bland (det är en salig blandning av allt möjligt i den där lådan). Jag hittade bland annat några prismarondeller av akryl som var riktigt fina, och dom parade jag ihop med ett par lila och ett par rosa rispärlor.
Alla rispärlor har ett iriserande skimmer, lite pärlemoraktigt.
 I övrigt samma mellandelar som de andra örhängena, men längst ner ett par små "meloner".
Och här ett par mörkrosa runda akrylpärlor.
 Här är alla fem färger. De är 19x5,5mm stora och kostar 1 kr/st.

Read Comments

0 kommentarer: