16 nov. 2011

Några armband

Några fler armband på elastisk tråd. Armbandet med ljusgröna droppar visade jag i förra inlägget.
 Jag har tidigare gjort ett armband med kopparpärlorna sköldpaddan tillsammans med några riktigt stora träpärlor. Här använde jag gröna kubpärlor med guldplätering och guldkulor.
Här är det stora glaspärlor med orange kärna och en strimma av guld. På dem satte jag pärlhattarna Phg100, och mellan dem gröna plastpärlor.
Svarta porslinshjärtan med lite mönster på och guldfärgade tibetsilverhjärtan.
Svarta facetterade akrylpärlor och aluminiumrondeller (finns i många färger).

Faktiskt ett armband som inte är på elastisk tråd! För här är det pärlor med så stora hål att de går på den tjockare vaxade bomullstråden. Förutom två svarta porslinshjärtan så är det en röd pandorapärla och sen är det två olika tibetsilverliknande akrylpärlor. Själva armbandet är alltså gjort av en bit tjock vaxad bomullstråd, med remfästen och ett hjärtformat togglelås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...