5 feb. 2011

Dagens armband

Idag gjorde jag två armband med elastisk tråd. Jag höll på och sorterade upp diverse gamla udda pärlor och hittade då dessa stora bruna pärlor (jag hade bara 5 eller 6 av dem). De ser ut som trä men det är något plastmaterial. Dem kompletterade jag med guld- och kopparfärgade metallpärlor. Och så hängde jag på en guldsköldpadda.
 Sen tyckte jag det var dags att göra något av halvädelstenspärlor som jag har en del av. Och då blev de de stora agaterna med "torrsprickor", de är ju ganska speciella. Dem kompletterade jag med lite mindre blanka agater. Och så lite metall i form av daisies och små mellandelar med räfflor.


Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...