Pärlorna jag tyckte var för tråkiga för att visa ...

Lite murriga är dom ju, men egentligen ganska vackra ändå - påminner om någon halvädelsten fast dom är av glas.
 Och dom gör sig bra mot guld ... Jag gjorde ett par örhängen av dom också.
 Dessutom upptäckte jag att jag hade några andra pärlor i precis samma färgkomposition men annan form, så jag tog varannan av de två modellerna till armbandet.

Jag har inte så många av någon av modellerna, men några stycken i alla fall. De större är 16x12mm och kostar 2 kr/st. Jag har inte kommit ihåg att mäta dom andra, men ca 12mm på längden tror jag dom är, och dom kostar 1,50/st.
De mindre pärlorna ingick i en påse med mixade färger och några av de andra användes till armbandet nedan.
Kuriosa:
Eftersom jag tyckte att de här murriga pärlorna skulle kunna efterlikna nån halvädelsten, så bildgooglade jag på halvädelsten, men jag hittade inte någon just i dessa färger. Så då la jag till "svart grön orange". Då fick jag bilder på några halvädelstenar och en massa andra bilder på helt andra saker (t.ex. träpärlor) - och inte mindre än 53 (!) av bildena på första sidan var från min blogg!! Jag misstänker att Google försökte smickra mej där, för att det är en googleblogg jag har och för att det ligger nån cookie i min dator som avslöjar att det var jag som googlade ... Pröva du att googla (bilder) på "halvädelsten svart grön orange" och se hur många träffar du får från min blogg - har du en egen googleblogg så får du förmodligen mer träffar på dina egna bilder ...

Read Comments

0 kommentarer: