Guldberlocker

Nu har jag skaffat hem några guldfärgade berlocker, för det har jag haft lite av.

Bead Queen (pärdrottning) står det på baksidan av kronan - det är ju en berlock för alla pärlpysslare! Den är 19x9mm stor och kostar 2kr/st.
Made for an Angel (gjord för en ängel) - berlocken för smycket du gjort till någon speciell! 18x13mm stor och kostar 2 kr/st.
En berlock med en figur (Maria) och texten "Maria sine peccatis ora pro nobis" på ena sidan, vilket möjligen betyder Maria du som är utan synd, bed för oss (om du är bevandrad i latin, rätt mig om jag har fel).  Och på andra sidan någon religiös symbolik. Samma pris på denna, alltså 2 kr.
Pussande par på månskära. Tjejens ben ser ju lite konstiga ut, men annars är dom väl söta. Den här berlocken är ganska stor - 29x15mm och kostar 4 kr.
En lättklädd älva, 21x15mm stor, som kostar 3 kr.
En annan liten älva i kortkort.
Berlocken är 19mm hög inkl. öglan, och den har en baksida (den till höger). Den kostar 3 kr/st.

Liten fjäder (eller löv) 17x6mm, kostar 1,50/st.
Söta bebisfötter i guldfärgad metall. De är 12x8,5mm och kostar också 1,50/st.

Hand made-berlocker finns också i silver. 2 kr/st eller köp 10 st för bara 10 kr.
Andra guldfärgade berlocker som jag visat förut är dessa droppar, peaceberlocken och sköldpaddan - alla finns här.

För mer guldfärgat, kolla - just det - Guldfärgat!

Read Comments

0 kommentarer: