31 mars 2010

Våren är här!

Det blir visst vår i år ändå - efter denna märkvärdigt vintriga vinter! Och det ser ut att fortsätta med plusgrader den närmsta veckan. Fast lagom varmt. Ibland tycker jag det är vinter, vinter, vinter och så plötsligt är det sommar och 20 grader (och så blir det lite vinter igen). Jag minns en vår (kan ha varit i maj), då såg man folk i shorts och sandaler - och dan efter snöade det!
Idag var det i alla fall läge för vårjackan och gummistövlarna får dammas av och ses över så dom är vattentäta - för det lär ju bli ordentligt slaskigt framöver. Det är väl risk att det blir gummistövelbrist i affärerna i vår, precis som det blev med snöröjningsredskapen i vinter.
Någon direkt vårflod lär väl inte drabba Boliden i alla fall - vi har ju ingen flod. Fast Storgatan brukar agera ställföreträdande flod i tötider, jag hoppas att den inte tar en omväg via min källare i alla fall (eller ... hmm ... man kanske skulle ha en inomhusswimmingpool ... nää ...).

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...