Ett program för dom som gärna fastnar framför datorn

Egentligen borde jag inte ha missat att jag hade en butik att öppna, för jag har ett mycket bra prgram i datorn som slänger upp blåa påminnelserutor när det är dax för något. Det vill säga om man kommit ihåg att lägga in en påminnelse (påminn mig om att jag ska påminna mig). Av någon anledning hade jag glömt att lägga in den här påminnelsen om tisdagstiden - torsdag och lördag hade jag ordning på. Nu har jag lagt in tisdagpåminnelsen också. Det smarta är att man kan lägga in att påminnelsen för såna här återkommande händelser ska fortsätta forever, så man behöver inte påminna sig om att påminna sig om och om igen. Programmet heter TimeCalendar LE och är gratis. Det finns att ladda ner på http://tucows.menanet.net/preview/220901.html
Man kan överblicka dagar timme för timme, veckor, månader och år. Så här ser det ut med timmar.

Om man dubbelklickar på en rad så kommer det upp en ruta som heter Event och där skriver man in vad man vill bli påmind om, hur långt i förväg man vill bli påmind (från 0 minuter till 2 dagar). Om man klickar på knappen Recurrent event, så kommer rutan där man anger återkommandefrekvensen upp - om det är varje dag, eller varje tisdag, eller ett visst datum i månaden t.ex. Så här ser det ut:
Ett program som jag kan rekommendera

Read Comments

0 kommentarer: