30 mars 2010

Ojdå, jag glömde visst ...

Ja, här satt ju jag och var glad att strulet var över. Men så tyckte jag att det var störigt att det är så stora mellanrum mellan etikettrubrikerna här till höger och tänkte att jag måste se vad jag kan göra åt det. Och då måste jag börja rota i koden som bygger den här bloggen - och jag gillar såna utmaningar. Det är några sidor och så här kan det se ut:
#sidebar ul li {

margin: 0 0 20px 0;
}
#sidebar li {
margin: 6px 0 0 0;
padding: 0 0 0 5px;
list-style-image: url(http://1.bp.blogspot.com/_wa6zL1GRiOs/Sdjrkf3dw7I/AAAAAAAACiw/NS8RfKGg4KA/s1600/sidebar-li.gif);
}

#sidebar ul ul {
margin: 6px 0 0 0;
padding: 0 0 0 20px;
list-style-image: url(http://1.bp.blogspot.com/_wa6zL1GRiOs/Sdjrkf3dw7I/AAAAAAAACiw/NS8RfKGg4KA/s1600/sidebar-li.gif);
}
Problemet är inte utmaningen, utan att jag blir så utmanad att jag glömmer allt annat - t.ex. att jag ska öppna butiken ... Vilket var vad som hände. Ett annat problem är ju att jag bara har telefon på nedervåningen och jag kommer inte alltid ihåg att ta med den upp - vilket också var vad som hände i afton. Och om inte min fyrfotasambo Stella börjat ropa på mig så hade jag väl totalt missat öppettiden. Nu var klockan halvsex när jag gick ner och upptäckte att klockan var, just det, halvsex. Jag tror mina ögon hoppade ut och svajade omkring på spiralfjädrar så där som man ser i tecknade serier. Sen upptäckte jag att telefonen hade ringt också. Och jag hade missat typ hundra kunder - eller åtminstone en ... Jag rinde till henne och hon ville gärna komma så jag gick ner och öppnade butiken bara typ enochenhalv timme försenat ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...