Örhänge-mani

Bara för att jag verkligen vill göra något annat så börjar jag maniskt göra smycken. Jag är väldigt duktig på att undvika att göra det jag borde göra - det t.o.m. händer att jag städar bara för att undvika att göra något annat (roligare!) ... Nu har det blivit en hel del örhängen och armband ...
 Jag har fått hem nya vingar (nr7) och jag måste ju göra något av dom. Här ett par änglar med orange glasdroppe, 6mm pärla och pärlhatt (phts75).
 Här är det en liten rund mellandel längst ner, stora lila rispärlor (finns i några andra färger också, har inte visat dom än), pärlhattar (phsf3löv) med flikiga blad, strassrondell i midjan och samma huvud och hatt som de förra änglarna.
 I stora hinken med plastpärlor hittade jag dessa fina iriserande hjärtan (finns i flera färger), Jag satte en toppigare pärlhatt (phts65) nedtill och en räfflad risformad mellandel upptill.
 Bruna plastkottar, guldfärgade pinnar med stor knopp och en fyrkantig mellandel med diagonalt hål.
 Jag har några sådana här akrylhjärtan i olika färger. De har ett stort hål som det går att trä en rem igenom och jag satte dit den här flätade silkiga remmen. För att fästa ihop den och få ett upphäng, använde jag remfästen.
 Svarta glaspärlor med koppar/bronsfärgad kant sattes på kopparfärgade pinnar och kopparfärgade örkrokar.
 Blå glaspärlor med vita ränder sattes på pinnar och fästes i långa silverkedjor. Små pärlhattar användes också (phs60B).
 Små rosa bärpärlor och samma guldfärgade mellandel som på kottarna sattes på guldknoppinnar.
 De här pärlorna är av ett material som kallas CCB och är en akrylstomme med metallöverdrag. De ser ut som metall och är riktigt fina, men dom är mycket lätta. Färgen är rosa/ljus koppar.
 Här är samma som en av de på förra örhängena plus röda akrylpärlor. Jag gjorde också ett armband med dessa "metall"-pärlor och lite större röda pärlor.
 Röda glasdroppar, fjärilar (har tyvärr bara några få av dessa), ett (nytt) guldhjärta av metall (silverfärgade finns också) och en liten akrylbicone.
 Det här är också plastmetalldelar. De har hål genom två av prickarna, så det går att länka ihop dom, eller, i det här fallet, så skulle jag kunnat hänga något nertill också.
Samma material som i den förra runda grejen, men här är det avlånga "tunnor". Jag satte en öglepinne igenom och en liten räfflad rund mellandel upptill. I öglan satte jag en ring där fyra bitar kedja i olika längder fästes. Ett grönt "spjut" och en fjäderberlock sattes på varsin ring som sattes på den första ringen. Samma metallmellandel som uppe sattes på lite större bindringar som fästes längst ner på två av kedjorna på vardera hänget. Och på det resterande kedjorna sattes akrylbiconer som gjorts till berlocker med hjälp av pinnar.

Read Comments

0 kommentarer: