Ett halsband blev det också

 Mellan alla armband fick jag också ihop ett halsband. Det blev några glasdroppar i blått, turkos, grönt och glasklart, plus ljusgröna glaspärlor med guldstrimma och några blå akrylpärlor. Och så slängde jag in några bitar guldkedja (jag har såna här färdiga bitar egentligen är avsedda som förlängningskedjor till armband och halsband). Detta träddes på smyckewire som avslutades med knutgömmor.
I knugömmorna satte jag bindringar och genom dem rädde jag en blå silkig rem som är i en enda lång slinga. Den blir dubbel genom att man först lägger den om halsen och sen drar ihop och låser ändarna. Jag använde spiralavslut och ett klolås.

Read Comments

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilka läckra örhängen, dom får jag nog se om jag kan fixa.
HA det gott i helgen
kram

Miri sa...

Tack! Ha en trevlig helg själv!