Örhängen och halsbandshängen med stor lilastrimmig pärla

Eftersom jag bara hade tre av dessa stora lilastrimmiga akrylpärlor, så tyckte jag det var detsamma att göra något av dem och det lämpliga var då att göra ett par örhängen och ett halsbandshänge - fast de blev inte gjorda vid samma tillfälle. Jag trodde jag hade gjort örhängena först, men det var bara några dagar sen (det vet jag) och jag började tänka att jag kanske gjorde halsbandshänget tidigare (för flera veckor sen?) men ändå har jag för mig att jag gjorde det efter örhängena ... Börjar jag vara dement, eller ...? Svara inte på det - det är bättre jag inte vet. Börjar förresten - det har nog pågått länge ...
I alla fall - nån gång och en annan gång gjorde jag dessa hängen ...
När jag gjorde örhängena satt jag en bra stund och prövade med olika pärlor hur jag skulle komponera ihop det - det minns jag för Etika var här och hjälpte till. Jag använde pinnarna med de små knopparna eftersom de är de är ganska långa och dessa stora pärlor är - tja, ganska stora helt enkelt. Så blev det ett par ljuslila 6mm pärlor med små pärlhattar (phs60B) och små silverkulor.

Halsbandshänget fick en annan design. Här använde jag den stora knoppinnen plus ett par olika daisies upptill. Och så förstås ett hängefäste (ska göra ett samlat inlägg med hängefästena). Kedjan är denna.

Read Comments

0 kommentarer: