17 juni 2011

Ljusblått kors och änglar

Det här har legat i "Utkast" ett tag. Har en hel del där som jag behöver gå igenom - ibland har jag påbörjat ett inlägg med samma saker två gånger och inget har blivit klart. Så ibland tror jag att jag visat något men så hittar jag det inte på bloggen och det visar sig då att det bara blev ett utkast. Och ibland försvinner tidigare inlägg för att jag har omarbetat dom och sen glömt att publicera på nytt och så ligger det då som utkast! Typiskt mig, men nu ska här betas av ...
 Det här korset gjorde jag för flera år sedan (fast klolåset är nyligen ditsatt). Det är ljusblå biconer på en tunn metalltråd av något slag. Och så är det inramata med en lite tjockare tråd. Lite krokigt och primitivt är det, men det får det vara när det är handgjort. Med klolåset kan korset hängas på olika kedjor eller remmar.
Änglarna är nya. Kjolen är en ljusblå glaspärla med lite kantig vriden form. Jag satte en liten pärlhatt på pinnen före kjolen och ovanför vingen är det också en pärlhatt (phts65) som blir som en krage. Det är 8mm pärlor till huvud och så en pärlhatt (phts90) ovanpå.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...