Lite skaparlusta blev det idag

Idag har jag inte alls kunnat vara på övervåningen, men jag kunde ju vara i butiken och skaparlustan infann sig, som den nästan oundvikligen gör, där bland allt material. Och för att kunna göra ett inlägg utan härdsmälta på stationära datorn sitter jag nu här nere i kväll med laptopen.
Det som inspirerade idag var denna härva ...

Små (4mm) guldgula glaspärlor och större (8mm) lila. De ville gärna para ihop sig till något fint. Och det blev då först ett halsband ...
Tvåradigt som synes, fast med en treradig mellandel mitt på. De små mellandelarna i ändarna är också treradiga.

 Jag satte på splitringar när jag trädde smyckewiren, som jag sedan fäste kedjan i.

Eftersom jag blev riktigt nöjd med färgkombinationen och kompositionen med den större mellandelen, så bestämde jag mig för att också göra ett armband i samma stil.

Men det blev treradigt, trätt på elastisk tråd. Den stora mellandelen är bra att gömma knutar bakom - även halsbandet trädde jag så knuten hamnade där.
Den stora treradiga finns också i silverfärg och så finns det en tvåradig liknande den mindre.

Read Comments

0 kommentarer: