10 juli 2011

Armband i brunt, guld och orange

 Egentligen var det tänkt att bli ett armband på memorywire, men det blev inte bra (stora pärlor funkar inte med memorywire), så det blev ett elastiskt istället. Pärlorna är ett plock av det jag har drällande (fast lite mer sorterat nu) på bordet. Det fanns ganska mycket i brunt så det blev utgångspunkten, och till brunt passar guld, koppar och orange bra så det var pärlor i dom nyanserna jag sökte efter. Det här armbandet blev tvåradigt så det är lite för kort att extraknäcka som halsband, men treradiga elastiska armband funkar som halsband också - här är ett sådant.
Tre bruna glaslöv hittade jag också så dom fick komma med (kanske har jag fler ifall nån vill köpa, får kolla). Sen var det några orange sammetspärlor, guldpärlor med nät, ett par kopparfärgade filigreepärlor, guldkulor och diverse udda pärlor.
Memorywiren som det inte blev något av fick Gunilla ta över ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...