12 juli 2011

Diverse metallgrejs

Förutom bronsfågeln, kopparberlockerna och den lilla guldfjädern fick jag några andra metalldetaljer idag. Jag införde inköpsstopp för ett par veckor sen, så snart får jag inga mer roliga paket i postlådan - bara två till! - så efter detta blir det inte mycket nyheter på ett bra tag. Men jag har ju en hel del att organisera om här på bloggen - fösa ihop sånt som är av samma typ, t.ex. hängefästen, på ett inlägg - vilket kommer (när det väl är klart) att underlätta både för dig och mig att hitta saker, och sätta kodord/nr på en hel del ... Jag blir utmattad vid blotta tanken (det är därför jag skjuter upp och glömmer det hela tiden) ...
Här är i alla fall lite nytt då ...
 Guldfärgade hängen eller 1-3-avslut. De är ganska små - 14x13mm - men fint krusidulliga. De kostar bara 2 kr/st. Uppdatering 130405: Ett par användningsområden.
 De här kopparfärgade 1-3-hängena/avsluten är större - 21x13mm och kostar 2,50/st (Likadana silverfärgade.)
 En variant av lyckoknut av koppar. Den är 10x10mm stor och har som synes fyra öglor, så den kan användas på många sätt (jag använde ett par tillsammans med 1-3-hänget till ett halsband). Knuten kostar 1,50.
 Guldfärgad ring med fint mönster (små hjärtan) 14mm i diameter. Jag har likadana silverfärgade också. De kostar 2 kr/st. Jag använde dessa till ett armband.

Jag hade ju några sådana här fjärilsmellandelar men inte så många, så jag beställde fler. De blev nämligen väldigt fina på örhängena jag gjorde en dag, så det ville jag göra mer av. Men de funkar ju också som mellandelar på t.ex ett armband. Fjärilen är 9x15mm och kostar 2 kr.
Här hittar du diverse smycken där jag använt dessa detaljer.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...