Förvarning om semesterstängt

Först tänkte jag ha stängt en dag, sen tänkte jag att jag kan ha stängt på lördag också och sen - Äsch, jag kan väl få ha semester en hel vecka! Så nästa vecka (v 29) har jag semester. Det var många år sedan jag hade semester, alltså riktig semester, ledig har jag ju varit ... Senast jag hade ett riktigt jobb var jag bara terminsanställd så då var jag arbetlös när det blev sommar, och det är ju faktiskt inte semester ...
Vad ska jag hitta på att göra på min semester då? Resor är ju inte min grej, och definitivt inte sol och bad. Att ligga i hängmattan och läsa kunde ha varit min grej om jag haft en hängmatta. Kanske en och annan utflykt till någon loppis eller så. Eller renska ogräs om det inte är för soligt eller regnar (som det gjort hela dan idag, tack så mycket men det räcker nu!). Husrenovering är väl en annan semestersyssla, kanske kan jag få färdigt farstun som jag började spackla för nåt år sedan ... Eller så latar jag mej bara ...


P.S. Lite tjuvstart på semestern blir det idag (lördag 16/7), då jag måste ha stängt den vanliga öppettiden. Men jag är hemma i afton efter 5, så då går det bra att ringa om du vill komma.

Read Comments

3 kommentarer:

Eva sa...

Önskar dig en trevlig semester vad du än gör. Åk till stan och köp en hängmatta vetja.

Marie sa...

Tack för alla trevliga kommentarer på min blogg och tack för tipset om cookies jag ska kolla. Jag har upptäkt att jag kan skicka kommentare om jag väljer Namn/webbadress istället för googel. Gör som Eva säger, köp en hängmatta och bara lata dig. Skön semester på dig.

Miris Skaparlusta sa...

Tack för kommentarerna Eva och Marie. Ja, jag ska verkligen försöka slappna av och ladda batterierna och hoppas få igång inspirationen. Ha en skön sommar/semester allihop!