7 aug. 2010

Memorywire

Nu har jag kollat vad jag hade för memorywireutbud, och detta är vad jag fann. För armband har jag ø 50mm (stål, mässing), ø 55mm (guld), ø 60mm (mässing), ø 65mm (stålfärg). Halsbandsstorleken var lite svårmätt, men 11-15 cm i diameter ungefär och jag har bara några varv i guld och silver. Och så memorywire för ring ca 18mm. Priserna är 2 kr/varv för armband, 4 kr för halsband och 50 öre/var för ring.

Med fyra varv memorywire och en tvåradig blomformad mellandel så gjordes den här ringen på 1 minut
Minsta armbandsstorleken passar förstås bäst för barn. Jag har smala handleder så jag kunde ha det här, men det klämde ändå lite. Till detta armband använde jag "barnsliga" pärlor, nämligen nabbi (hama)-pärlor i neonfärger och några metalliga mellandelar i plast (ingår i plastpärlemixen). Det blev faktiskt ganska läckert.
Här hittar du ett par armband där jag använt memorywire.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...