10 juli 2011

Värmeböljan fortsätter ...

... så Gunilla och jag fick gå under jorden igår afton för att överleva. Vi gick alltså ner i min butik ...
Jag fick lite nytt i fredags, bland annat fyrkantiga länkar av tibetsilver, och dem hade jag redan bestämt att göra ett armband och ett par örhängen av, så det gjorde jag ...

 De där fyrkanterna har hål på två sidor så man kan enkelt foga ihop dom med varann, eller fästa ena hålet i en örkrok och hänga något i det andra hålet. Här satte jag drakberlockerna (tog bort hängefästet), så det blev ganska stora örhängen.
 Armbandet är bara sammanfogat med bindringar och så satte jag dit ett knäpplås. Fyrkanterna är 20x20mm stora och kostar 2 kr/st.
Halsband i samma stil.

Gunilla hittade två varv memorywire där jag hade satt på en "Hand made"-berlock och sen hade det inte blivit något mer (det blev istället ett elastiskt armband av de pärlor jag tänkt till memorywiren). Så jag sa åt Gunilla att hon kunde se till att det blev ett armband av det där - och det gjorde hon ...
Etika hade varit hos mig tidigare under dan och hjälpt mig plocka ihop allt löst som drällde på bordet och stoppat det i påsar och burkar, men det har ju fortfarande inte kommit bort från bordet även om det blivit mer ordning på grejerna. Så Gunilla kunde plocka ur utbudet och fick ihop en egensinnig mix av pärlor och pärlhattar och det blev ett garanterat one of a kind-armband ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...