Bara armband idag

Denna blåsiga dag ägnade jag mig åt armband. Närmare bestämt pärlor på elastiskt råd (+ ett annat).
 Först gjorde jag tre armband med stora pärlor i glas och plast/akryl.
 Läckra ovala pärlor kombinerade med små akrylpärlor. Tyvärr har jag inte så många av dessa stora pärlor, men jag har ju en del andra som kan passa (länkar till många olika längst ner i inlägget).
 Det här består av diverse glaspärlor i rött och guld och ett par bärpärlor, en sammetspärla och några udda plastpärlor.
 Stora plastpärlor i starka färger och ponybeads. Jag har inte så många av dessa stora pärlor heller, men några har jag kvar ändå.

 Sen har jag fått fem nya färger av sammetspärlorna. Så jag gjorde några armband med dem med lite olika mellandelar.

 Till de djupblå sammetspärlorna använde jag tibetsilver mellandelar i form av fjärilar.
 De gröna kombinerade jag med röda akrylpärlor och guldfärgade pärlhattar (phg100).
 Till de ljusblå sammetspärlorna blev det de nya rospärlorna som ser ut som tibetsilver, men som är av akryl (8mm stora och kostar bara 50 öre/st).
 8mm är ocksås strassrondellerna med mixade färger som jag satte mellan de röda och orange sammetspärlorna. Den runda elastiska tråden som är 0,8mm tjock funkar utmärkt till alla dessa pärlor och mellandelar.
Här finns alla åtta färger representerade. Svart, rosa och mörklila hittar du här.

Read Comments

0 kommentarer: