10 juli 2011

Crazyhänge med magnetpärlor

Jag trodde jag hade visat det här för länge sedan (för det var rätt länge sen som jag gjorde det), men jag hittar det inte på bloggen, så det försvann visst ... Nå här är det i alla fall - det första crazyhänge jag gjorde (ett annat finns här).
 Helt klart unikt!
Det här kom till av en ren slump. Det är nämligen några magnetpärlor (vita, en grön och en turkos) som låg tillsammans med diverse metallpärlor och en bit guldkedja. Magnetpärlorna skapade denna "klump". Det gick ju att flytta omkring delarna, men i stort sett såg det ut så här. Vad jag gjorde var att sammanfoga det hela mer permanent genom att trä en elastisk tråd genom alla pärlor och kedjan och knyta ihop så att inget kan lossna. Sen satte jag en öglepinne genom silvertrasselbollen (tror dom är slutsålda) och satte på ett hängefäste.
Guldkulor och silverfärgade finns i olika storlekar. Remmen är ett silkesnöre.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...