Guldhalsband med små mirakeldroppar och ett armband med tre kedjor

 Jag har fått hem en mindre variant av droppformade mirakelpärlor och jag kunde ju inte låta bli att göra något av dem. Det blev ett halsband i guld. Lite egyptiskt eller kanske inkastil? Ganska färggrant i alla fall.
 Själva halsbandskedjan är ett färdigt halsband som jag delade (och kortade) i två delar. Jag satte dit ett hänge med fem öglor i vardera delen. Fast jag använde ju bara tre av öglorna.
 Översta raden består av glaspärlor med guldrand (finns också med silverrand) trädda på smyckewire. Rad två består bara av en kopparkedja. Och så är det då tredje raden som är mirakeldropparna satta på hattpinnar och fästade i en guldkedja.
 Armbandet påbörjade jag i torsdags med gjorde klart med pärlorna idag. Det är tre olika kedjor - guld, koppar, brons - fästade i ett nytt 3-1-fäste (finns också i silver).
8mm glaspärlor sattes på öglepinnar och fästes i två kedjor så de hamnade mittemellan. Aningens pillrigt att få ihop.

Read Comments

0 kommentarer: