9 juni 2011

Mina första zentanglar

Flämt, pust och stön! Nu är den f---benade sommarn här! Vad är väl en svinkall vinter mot en brännhet sommar? Jag borde ha lärt mig att inte längta efter sommarn, för jag står ju inte ut med sol och värme. Varför kan det inte vara mer lagom - lagom kallt och lagom varmt - i detta lagomland? Är det därför vi svenskar är så måna om att vara lagom och inte sticka ut så mycket - för att vi har sånt olagom klimat?
Vad kan man då göra när man förgås av värme, när man knappt orkar tänka ens? Ja, jag kan gå ner i min butik och frysa lite, för dit har värmen inte hunnit nästla sig in. Men jag har ju inte lust att sitta där hela dagarna heller och då får jag hållas i köket nere (på övervåningen är det närmast olidligt hett, sisådär 30 grader. Och så kan jag rita zentanglar när allting annat känns oöverstigligt jobbigt. Så här är mina första zentanglar.
 De är lite olika i storlek och form men mellan 7,5 och 9 cm mäter dom.
 Jag tänkte att jag ska försöka göra några lite större och färglägga, få se hur det blir (om jag orkar nån dag) ...
 Jag har använt en tjockare tuschpenna (om ändå har ganska smal spets) och en tunn penna (0,38mm) och ritat på kartong i storlek A6 (kvarts A4).
Man kan ju hålla på och fylla i detaljer nästan hur mycket som helst - det är svårt att sluta!

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...