10 juni 2011

Armband av paljettband och en gulfärgad halskedja

 Jag fick hem ett ett guldfärgat band med paljetter. Och jag fick för mig att göra ett armband på ett enklet sätt. En lagom längd försågs med bandfästen som man helt enkelt bara klämmer ihop om bandändarna. Tyvärr har jag bara silverfärgade sådana här bandfästen, men det går ju bra att blanda metallerna tycker jag. Armbandet fick i alla fall ett guldfärgat knäpplås.

 Så här ser bandet ut - längst ner ser du baksidan. Bandet är ca 15mm brett och kostar 2 kr/dm. De skulle bli läckert attt sy fast några rader av detta på en kudde t.ex.
 En guldfärgad halskedja. Den är 42 cm lång och länkarna är 4,5mm breda. Jag använde en delad sån här kedja (där jag också tog bort ett antal lnkar för att korta av bitarna) till detta halsband.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...