Kluriga armband

 Jag köpte ett sånt här armband för att se mer exakt hur det var hopflätat (och för att jag gillade färgen). De är gjorda av memorywire så dom håller formen och behöver inget lås. Som du ser består det av 3 x 6 separata varv och det är nog ett par bitar memorywire som de är fästade på också, med en pärla mellan varje. Det går åt ca 40 gram seed beads eller liknande små pärlor om man ska göra ett sånt här armband. Har man inte tålamod att trä så många pärlor, så kan man ju nöja sig med färre rader och/eller större pärlor (se Linas treradiga). Jag har ju varken tålamod eller ögon som orkar med sånt här, så därför köpte jag ytterligare några färdiga.
Det här är det jag köpte till mig själv, men de fyra andra är till salu och kostar 60 kr/st.
Har du tålamod att göra det själv, så kan man klura ut med hjälp av bilderna att varje "bunt" sitter på samma ställe på båda sidorna, alltså de sex översta på vänster sida är också överst på höger sida och så vidare. Exakt hur de är flätade är svårt att beskriva, så du får prova dig fram. Memorywiren är ju så styv så det blir inte så mycket flätning ändå.

Read Comments

0 kommentarer: