Med snäckskalsrektanglar

Jag fick anledning att hälla ut dessa snäckskalsrektanglar på bordet häromdan, då en av mina postorderkunder ville ha cerisa sådana. När jag plockat ut dessa (japp, dom tog slut), så låg det ju en hög med andra färger där - och dom är smaskigt härliga - så då kunde jag ju inte låta bli att fundera på vad annat än armband man kan ha dem till. De är ju tvåradiga men det går ju bra att nyttja bara hålen i ena sidan.
 Så av två blå blev det ett par örhängen. Jag stack en öglepinne genom hålet och gjorde en ögla på andra sidan också. Sen böjde jag pinnen så öglorna kom ovanför kortsidan på rektangeln. Jag öppnade upp öglorna så jag kunde fästa dom i det lilla 3-till-1-hängets yttre öglor. En bit kedja (kommer i uppdatering av kedjor) försågs med en bindring på mitten och sattes fast i mittenöglan på fästet. Och så vanliga "fiskkrokar" så var det klart.

 Två gula och en röd rektangel sattes ihop till ett hänge, med några guldfärgade blommellandelar (kommer) och lite seed beads på en smyckewire. I ändarna på wiren satte jag splitringar, tillräckligt stora för att kunna trä igenom organzahalsbandet som jag satte hänget på.


Read Comments

0 kommentarer: