4 mars 2011

Fräcka armband! Måste göras!

Pärlsmycketidningen Bead & Button har just nu dessa armband som gratisprojekt för dem som prenumererar på tidningen. Men det är ganska enkelt att se hur de är gjorda om man tittar på bilden. Det är tre parallella kedjor som fungerar som avdelare, med pärlor trädda på tråd omlott genom varannan länk. Det här ska jag absolut göra. På armbandet i mitten ser man att dom använt ett speciellt treradigt lås. Jag har inga sådana lås (jag har funderat på det men dom är ganska dyra). Däremot har jag treradiga fyrkantiga magnetlås som ju borde fungera lika bra. (Uppdatering 110403 - jag har skaffat de där låsen nu).
Kedjorna håller jag just på gå igenom för att göra ett samlat inlägg om (har en bunt nya silverfärgade), så det kommer inom kort. Jag har ett par svarta kedjor (här och här). Några kopparfärgade och en bronsfärgad finns också förutom guld och silver (några av dom hittar du tills vidare här och var under etiketten Kedjor.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...