27 feb. 2011

Halsband i guld och brons, med ringar och droppar

 Jag satt häromdan och sorterade upp diverse smyckematerial som hade ansamlats efter mina pysselstunder senaste året (ordning och reda är ju inte min bästa gren, men ibland gör jag ett försök). Där i röran hittade jag några hoplänkade ringar i guld och brons (restmaterial från när jag gjorde detta eller möjligen detta). Och så hittade jag en enstaka stor filigreepärla i guld. Så varför inte göra något av det då, tänkte jag (det är roligare att skapa än att rensa i röran). Så då blev det detta halsband.
De bronsfärgade bindringarna (de större) är ganska smala så jag satte dubbla av dem. Splitringarna som håller ihop alla bindringar är i guldfärg.
Förutom bindringar och splitringar (och filigreepärlan) har jag använt mörkbrun flätad fuskläderrem, guldfärgade tibetsilverdroppar, två läckra glasdroppar och två guldfärgade mönstrade metallrör. Eftersom jag inte har några guldfärgade spiralfästen (det borde jag nog skaffa) så tog jag ett par bandfästen som egentligen ska vara till platta remmar för att avsluta de flätade remmarna och fästa låset.
Tyvärr har jag inga fler sådan här stora filigreepärlor men de finns i mindre storlekar här och här. Några andra stora guldfärgade pärlor finns här.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...