Pärlor med skimmer

Det var ju ett tag sedan jag hade något nytt, men nu har jag äntligen fått lite nya akrylpärlor.

Dom här åtta pärlorna är sååååå vackra! Så jag har genast beställt fler av dom! Det ska vara åtta olika färger (röd, svart, vit, grön, blå, turkos, lila och rosa) men jag fick ingen rosa utan två röda istället - förhoppningsvis blir det nån rosa med nästa sändning. Pärlorna är stora, 15,5mm så dom passar bra för att göra halsbandshängen. Förutom alla färgerna så är det lite silvrigt prismablänk i mönstret också. Pris 4 kr/st. Eftersom det tar ca 3 veckor innan jag får hem fler, så passa på nu om du vill ha någon av dessa, för det är alltså bara dessa åtta jag har just nu ...
 Blålilaskimrande ovala pärlor - ca 9x12mm stora och 4,5mm tjocka. De kostar 1 kr/st.
 Runda högblanka pärlemorskimrande i tre färger. Dom är 10mm stora och kostar 1 kr/st - de vita finns också 8mm som kostar 75 öre/st.
 Blåturkos.
 Vita. Färgen som syns på den här bilden är eventuellt speglingar, eller själva pärlemorskimret, dom är alltså faktiskt bara enfärgat vita i sig själva.
 Rosa. Här blev det också samma färgeffekter, men dom är alltså helt rosa.
 Lite hjärtformade är dessa pärlor med en vit kärna och färgat lager ovanpå. Ca 9,3x10mm stora. Jag hittade dessa 12 färger i påsen - gul, gulgrön, ljusgrön, vit, lila, blå, ljusblå, ljusturkos, cerise, rosa, röd, orange. De kostar 50 öre/st.
 Lite större pärlemordroppar - ca 7x13mm - som kostar 1 kr/st.
 De mindre som jag visat förr är 6x10mm och kostar 50 öre/st. Här ser man dom tillsammans för en jämförelse.
Dom här svartvita är ju inte så skimrande men dom får vara med här ändå, för det är i alla fall akrylpärlor. Dom är 9x11mm stora och kostar 1 kr/st. Små runda randiga i både svartvitt och andra färger finns här.
Ett par örhängen med de svartvita + runda vita pärlor satta på pinnar och monterade på ett par bitar silverkedja.

Read Comments

0 kommentarer: