29 okt. 2012

Strax halloween ...

När kom det här påhittet till sverige egentligen? Det är väl inte så länge sedan. Och jag har då aldrig råkat ut för några "trick or treat"-bus - det kanske inte blivit så stor grej - det påminner ju lite om våra påskkärringar som man inte heller sett så mycket av dom senaste 10-15 åren.
När infaller Halloween egentligen?, undrade jag för nån vecka sen, och upptäckte att det är den 31 oktober, vilket alltså blir på onsdag. Det är alltid den 31 oktober, så det är inte lokaliserat till nån helg utan kan infalla vilken veckodag som helst. Detta upptäckte jag på kalender-365. Där kan man också hitta alla andra helgdagar, och månens lägen bland annat - just nu råkar det vara fullmåne så det blir väl till att gå ut och yla ikväll... om det inte var så kallt ...
Något halloweenpysslande har jag inte ägnat mej åt i år - så det får bli lite återvinning ...
Jag får leta rätt på fjolårets pumpalykta av filt.
Och så 2010 års spindlar och fladdermöss ...


För övrigt kommer jag att tillbringa (en stund av) halloweendagen i en magnetkamera och då får man inte ha något metall på sig, annars kunde jag kanske gjort ett armband med halloweenberlocker.


Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...