Bomomokludd och barnhjälpslänkar

I brist på mer meningsfull sysselsättning så kan man ägna sig åt online-kluddande. Jag hittade bomomo, där man kan "måla" med lite olika verktyg. Man har inte särskilt stor kontroll över verktygen, så det blir verkligen abstrakt konst ...




Andra gratis ritprogram har jag tipsat om här, här, här, här, och Twisted Brush som finns både gratis och i en superbra betalversion.

Jag fick en kommentar till mitt förra inlägg med länkar till organisationer för att hjälpa djuren, om att man förstås också kan sponsra organisationer som hjälper barn som far illa, t.ex BRIS. Absolut! Alla skulle vi väl vilja stödja och hjälpa en mängd olika projekt, föreningar och organisationer som finns till för både människor, djur och miljö. Tyvärr räcker inte pengarna till allt, men vi kan välja det som känns mest angeläget, eller ge ett litet bidrag både här och där.
Här är några länkar för dej som vill ge ett bidrag till hjälp för barnen, både i Sverige och runt om i världen. BRIS (Barnens rätt i samhället). Rädda barnen. UNICEF - Bli världsförälder. SOS-Barnbyar. Barnfonden. Min stora dag-stiftelsen. Det finns förstås en massa andra också ...

Read Comments

0 kommentarer: