26 okt. 2012

Bli WWF-fadder

Jag läste Myricas inlägg om noshörningarna som får sina horn avsågade och får plågas med stora hemska sår - det har visats bilder på detta gräsliga djurplågeri på sistone. Och det är inte bara noshörningar utan även andra djur som utsätts för lidande på grund av människans idioti och grymhet. Man blir förtvivlad och frustrerad och förbannad - jag skulle gärna införa ett "öga för öga"-straff när det gäller just djurplågeri!
Men i väntan på en sådan lag så kan vi hjälpa djuren via WWF (Världsnaturfonden) genom att ge en gåva, eller bli fadder.
Man kan välja att sponsra en viss djurart, eller ett allmänt fadderskap. Jag valde att bli WWF-fadder.
Du kan också ge en gåva i någon annans namn som present - ett mycket bra julklappsalternativ istället för onödiga prylar.

Vill du hjälpa djur på hemmaplan kan du också stödja Djurskyddet i Sverige. Jag gjorde ett inlägg om det i december i fjol - där hittar du också länkar till lokalavdelningar.

1 kommentar:

mona sa...

Man kan också välja att sponsra bl a BRIS (Barnens Rätt I Samhället) Många barn bär på sår både i skinnet och i själen, här bland oss....

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...