Semester!

Tur jag har SEMESTER nu!!! För jag känner mig gräääsligt lat - känner inte för att göra nånting! Har faktiskt inte ens lust att hänga framför datorn (jag kanske har feber, nä, det har jag inte), men det är liiite för tidigt för att krypa under täcket. Och jag hade ju tänkt hålla mig från datorn i mesta möjliga mån under min semester också, så detta blir (kanske) mitt sista inlägg på en vecka eller så (ni som brukar titta in har väl ändå annat för er också nu, än att sitta framför datorn?)

Eftersom jag också ska försöka komma ut ur smyckespåret och börja göra lite annat så blir det knappast nånting gjort som jag kan visa upp heller. Jag har nämligen mycket lång startsträcka, det kan bli ingenting och ingenting i veckor, månader och år, sen kan det bli mycket i en period tills det tar alldeles slut - jag är lite som en ketchupflaska. Måla, sy och skriva, är de nya (nygamla) spår jag vill hoppa på. Borde jag kanske koncentrera mej på ett spår i taget? Det är säkert en bra idé men hur ska jag kunna välja?

Jag tänkte att kanske kan jag måla på måndagar, sy på onsdagar och skriva på fredagar, eller nåt sånt. I så fall borde jag måla i morgon. Det kommer inte att bli av - jag räknar med minst tre veckors startsträcka. Möjligen kan jag åstadkomma någon digital målning. Jag har ett flertal program för sånt. Ett favoritprogram är Xara Xtreme (eller den nyare Photo & Graphic Designer). Detta program använder jag i första hand för vektorgrafik. Man kan göra hur avancerade bilder som helst, men jag brukar nöja mej med enklare teckningar (jag har ju inte tålamod för mer än en halvtimme åt gången). Jag letade fram en tidigare xara-teckning "Happy Horse and the Crazy Cat", som får gälla som semesterbild.

Jag öppnar igen den 26:e (nästa tisdag) efter en vecka på grönbete... Tjolahopp!
Ha det bra!

Read Comments

1 kommentarer:

farmor ankus sa...

Hoppas du får en riktigt god och trevlig semester så hörs vi senare.
Ha det gott
kram